Stojąc przy tablicy, niejednokrotnie zastanawiamy się jak sprawić, aby lekcja była ciekawsza dla uczniów? Jak rozbudzić u nich wyobraźnię, zmotywować ich do pracy, czy sprawić, by po prostu lepiej przyswoili treści danej lekcji? Z pewnością możemy to zrobić, wprowadzając choćby prezentację multimedialną z dźwiękiem i obrazem. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie tablicy interaktywnej podczas lekcji. Możemy wtedy aktywnie korzystać ze wszystkich możliwości, jakie daje nam Technologia Informacyjna i Komunikacyjna. Oczywiście, samo zakupienie przez szkołę tablicy interaktywnej, nie sprawi, że lekcje będą ciekawsze. Przede wszystkim nauczyciel musi mieć chęci i pomysły na wykorzystanie jej w trakcie lekcji. Dodatkowo musi sam sprawnie korzystać z ICT i mieć czas na poszukanie, wybranie i przygotowanie materiałów do lekcji. Nasuwa się tu pytanie: Czy całe otoczenie wokół edukacji, jest przygotowane na korzystanie z tablicy interaktywnej? Na pewno jeszcze wiele nam brakuje, ale poczynione już działania zwiastują, że sytuacja ta może się zmienić. Skąd więc czerpać pomysły i materiały potrzebne do pracy z tablicą?